12 maart 2017

beetjes

De lente is er. Eindelijk. Zonder jas naar buiten, dikke trui moet volstaan. En dan nog veel te warm hebben. Maar wat wil je, met een wollen sjaal om. Hoe dol ik ook ben op sjaals, ik twijfel iedere keer weer. Vind me er niet mee staan. Vraag me af of ik ze misschien anders moet dragen. Maar ach, ik doe het toch. Die zachtheid, dat vertrouwd gevoel.


Deze is bijzonder zacht. Ik ben niet gewoon om met dergelijk licht en fijn garen te werken. Met het nodige gevloek in het begin. Vallende steken. Ik heb daar over het algemeen geen last van. Maar met dit garen... De één na de ander. En laat dit patroon nu helemaal niet vriendelijk zijn om gevallen steken weer op te rapen.

Tja steken laten vallen. Zo kan je de werking van geest ook bekijken. Of is het emotie? Te veel de boel willen redden op het werk, zonder erkentelijkheid, en me daardoor eerder de vuilbak van de dienst voelen. Te veel de boel moeten redden bij de aankoop van mijn huis. Alles te veel alleen. En bij momenten geeft dat kortsluiting. Dat vertaalt zich in moe, zwaar, geen zin.


En zo worden er met kleine beetjes toch dingen gerealiseerd. Een beetje van dit, een beetje van dat. Het "geen zin" overwinnen. Kleine beetjes sjaal, die dan plots toch groot zijn. Kleine beetjes lapjes aaneen naaien, die dan plots een mooi geheel worden, waar ik best wel fier op ben.

Allez, na het beetje bloggen, ga ik nog wat lezen. Buiten, in de zon, met een sjaal rond mijn nek. :-)

weetjes:
paperpiecing: Happy Frog Family van Paper Panache

sjaal:  niet langer verkrijgbaar patroon van Louisa Harding
           2,5 bollen Kidsilk Haze van Rowan (70% mohair + 30% zijde)

13 opmerkingen :

  1. Je sjaal is prachtig en ik kan het me voorstellen moeilijk uit te halen, maar dat hoeft nu niet meer, hij is af!
    Met elke keer een klein beetje kom je er ook. Ja, het is zwaar verhuizen, er komt zoveel bij kijken, wij zitten er ook midden in!! Straks als alles achter de rug is gaan we genieten :-)
    Liefs, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig mooi die sjaal! Staat je goed en je draagt hem op een prima manier! Je paperpiecing is de max. Wat zijn ze mooi! En helemaal in mooie kleurtjes. Meiske wat gaat dat mooi zijn in je eigen stekje binnenkort. Alleen is niet makkelijk. Ik begrijp dat dat veel energie kost. Maar donderdag mogen we samen "gaan spelen"! :-) Ik kijk er naar uit. Heel veel liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je mag er zeker fier op zijn, je sjaal mag gezien worden (hij staat je wel, hoor) en de lapjes vormen samen een kunstwerk.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh waw! De lapjes, de sjaal! Ik vind het prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. alles komt wel weer en op zijn tijd pracht sjaal en juweeltjes van lapjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die sjaal is echt p r a c h t i g !
    En die andere kunstwerkjes ook al !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een geweldige sjaal!!!! Helemaal oké! En voor de rest: veel moed,...alles komt goed ook al is het soms hard labeur.
    dikke knuffel
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De sjaal is heel mooi, maar ik kijk vooral (en ik geef toe een klein beetje jaloers) mijn ogen uit naar die 'lapjes' van jou. Wat prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige paperpiecing! Zoals we van jou gewend zijn, perfect en smaakvol.
    Een sjaal zou je misschien langer kunnen maken, je bent een krachtige vrouw de sjaal mag best met een slag om je hals tot aan de broekriem mogen hangen, laat zien wat je kan en wat je in huis hebt.
    Dikke kus voor jou en je kunt het allemaal best wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben het eens met Katrien; hij had een beetje langer mogen zijn. Maar soms is iets zoals het is; ik ben ook groot en stop de uiteinden van een sjaal dan soms losjes in mijn shirt/jasje en dan sorteer ik de rest lekker losjes rond mijn hals. Maar hij is fantastisch en staat je goed!
    En die lapjes... ze kikkeren je terecht op; ware kunstwerkjes.
    Liefs,
    Sandra
    PS Ik denk dat jij op het werk best eens een steekje zou kunnen laten vallen. Want volgens mij zijn het niet eens jouw steekjes, maar ben je breiwerkjes van Jan en Alleman aan het herstellen en wordt dat niet eens gezien. Ongeziene cadeautjes... Dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De sjaal ziet er zacht en heerlijk uit. Ik ben het ook wel eens met de dames hierboven. En beetje langer zou mooi zijn. En de lapjes zijn stuk voor stuk kunstwerkjes. Zo mooi! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je sjaal is prachtig, mooi kleurtje ook, ik brei momenteel de eerste keer zo'n sjaal en vindt het heel plezant om doen, hij staat je goed! Je lapjes stof groeien telkens weer tot hele mooie tekeningetjes, echt kunstig! En je werk, ik herken het, probeer het van je af te zetten en concentreer je op jezelf.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen